marți, 12 octombrie 2010

Ce este factorul de caldura?

Cam acum o saptamana am mers la Jysk in cautarea unei noi pilote care sa-mi asigure caldura in anotimpurile grele deja anuntate. Verificand rafturile ticsite, am facut cunostinta cu "plapumioare" din poliester, alea din puf de rata, alea din pene de rata, alea de 1,35, alea de 1,50, alea de 2 etc. Erau afisate dimensiunile si compozitia, dar niciunde nu scria de factorul de caldura.

Pentru toti necunoscatorii de acolo, informatia asta se afla prin testul pipaitului - strangi cu buricele degetelor marginile, apoi faci o trecere cu palma la suprafata materialului sa vezi cat e de lin, apoi verifici zona unde e pliata pilota sa vezi cat e de plina and so on. Adica toata ziua, buna ziua stai si mangai pana iti stergi toate bacteriile si le iei pe ale altora de pe suprafata pilotelor. Cam asa am facut la toate pilotele de 2x2 - ca alea ma interesau pe mine. Poate nu v-am zis, dar toate marfurile de acesr gen erau scoase din saci/ambalaje asa incat pana si eu care sunt de buna credinta in astfel de magazine, am reusit sa plimb un colt prin praful de pe pardoseala dupa ce am vrut sa ma conving de calitatile organoleptice. Evident, discret am pus inapoi produsul in asteptarea unuia mai naiv care il va lua in pat si se va inveli cu el:).

In confuzia totala generata de intrebarile fara raspuns, atacam o antilopa gratioasa de pe culoar care sa ne explice ce fel de produse comercializeaza acest depozit de obiecte calduroase. Vine domnisoara aproape, in acoperamantul ei negru cu numele alb inscris pe san, pardon, piept:) si asteapta sa fie chestionata:

- "Stiti de exemplu care este factorul de caldura pentru aceasta pilota?" a si rasarit intrebarea, in timp ce mana puternica a companionului meu de cumparaturi atingea viguros obiectul de referinta.

- "In functie de necesitati." raspunde prin gurita ei mica antilopa.

- "Cum adica in functie de necesitati? Va intreb de pilota asta: ce factor are? 3,4,5?" se inflamase clientul care venise cu mine.

Nu stiu cum sa va explic, dar la faze din astea care se anunta cu averse de precipitatii verbale si nemultumiri exprimate fatis, eu fac un pas inapoi pentru ca dezamorsatul conflictelor nu mai constituie o prioritate pentru mine.

Antilopa s-a pus in garda, dar femeile sunt prin natura lor sensibile si putin inrosita, ca sa iasa din bucluc a zis:

-"Nu scrie pe ambalaj cat e. Dar puteti alege dumneavoastra cat va convine."

Evident ca orice client ar fi nemultumit sa vada ca in magazinul din care vrea sa cumpere, nu poate afla informatii de baza despre produse de la vanzatorii de raion. Fiecare dintre noi cand are un lucru in posesie (in drept sau in fapt) tot stie cate ceva care defineste obiectul respectiv. Cu atat mai mult cand il comercializezi si ai tot interesul sa-l vinzi, iar in ziua de astazi stim cum toti sunt suspiciosi si abia asteapta sa gaseasca vicii ascunse.

Totusi m-am bagat pe ultima suta de metri intre ei doi. Am vazut ca ea nu stie, ca el e infuriat, am intrat blajin in discutie si am zis: "Multumim, ne descurcam mai departe." chiar daca a mai durat inca un sfert de ora sa hotaram care e pilota castigatoare si apoi alta jumatate de ora sa transbordez lenjeriile de pat dintr-un container in altul sa vad care e dimensiunea potrivita.:)

Pana la urma clientul e un fel de warrior: isi gaseste singur drumul catre produs si totodata catre satisfactia de a-l fi cumparat. Iar la Jysk antilopele sunt blande, cu simtul umorului scazut, dar totusi serviabile in limitele pe care le ofera propria personalitate.

Client Jysk, 12.0ct 2010


Un comentariu:

Anonim spunea...

note to self: 2/2 not good, min 2,10/2 good